Hem » Headset » Alla headset » Jabra headset

Jabra headset

Här hittar du ett brett utbud av trådlösa och trådbundna Jabra headset. Samtliga Jabra headset kännetecknar klart ljud, bra bullerdämpning och innovativ teknik. Det är mycket att tänka på när man väljer headset och vi finns här för er, så kontakta oss gärna på 08-745 00 00 så hjälper vi er med rätt val av Jabra headset.

Jabra headset
Filtrering Laddar...
Avsett för:  
Bärstil:  
Anslutning:  
12 36 72

Hjälp att välja rätt Jabra headset till ditt företag?


Att hitta rätt i headsetdjungeln är inte lätt. Vi börjar med att dela in Jabras headset i fyra serier: Jabra Evolve, Jabra Pro, Jabra Engage och Jabra BIZ som alla har sitt användarområde.

Jabra headset med USB och bluetooth


Jabra Evolve har ett brett utbud av trådbundna USB-headset och trådlösa bluetooth-headset. Till alla trådlösa Jabra Evolve headset ingår det en USB-dongel som man pluggar in i datorn. Förr var det vanligare att man hade en fast bordstelefon på sin plats men många företag anammar idag datortelefoni (softphone) där man ringer från datorn och då krävs det ett USB-headset. Jabra Evolve-serien har många olika typer av headset, både trådbundna och trådlösa, i många prisklasser och passar in på de allra flesta företag, användartyper och budgetar.

Varför välja ett Jabra headset med DECT?


Sitter man däremot många användare på en mindre yta, tex kundtjänst, är trådlösa Jabra headset med DECT-teknik att rekommendera. DECT är specifikt framtagen för telefoni och minimerar risken att headseten stör varandra eller annan trådlös utrustning och säkerställer alltid bästa möjliga samtalskvalitet. Här finns instegsmodellerna i Jabra Pro-serien och tungviktarna i Jabra Engage-serien. Fördelarna med ett Jabra headset med DECT är den långa räckvidden, en säkerhetsstandard på militärnivå samt att de är lätta att medlyssna med (Jabra Engage 65 och Jabra Engage 75 erbjuder tex medlyssning med upp till 4st extra headset).

Vilka Jabra headset är bäst lämpade för callcenters?


Jabra Engage har även trådbundna headset som är speciellt framtagna för användare som sitter i samtal hela dagarna, tex callcenter eller contact center. Jabra headseten Jabra Engage 40 och Jabra Engage 50 II har en inbyggd smart mjukvara där användaren kan analysera samtalen i realtid och få vägledning på skärmen under samtalets gång såsom volym på bakgrundsljudet, mikrofonens position eller om man pratar i mun på varandra.

När ska du välja ett Jabra headset med ANC?


Många företag går över till hybrida kontor, rörliga platser, öppna kontorslandskap och möjligheten att kunna arbeta hemma eller på språng. Här rekommenderar vi ett Jabra headset med ANC (aktiv bullerdämpning) som användaren kan slå på med en knapptryckning för att stänga ute oljud och kunna koncentrera sig på samtalen och fokusera utan avbrott. Här finns många Jabra headset som ligger i framkant såsom bluetooth-headseten Jabra Evolve 75, Jabra Evolve2 75, Jabra Evolve2 85 samt även trådbunda USB-headsetet Jabra Evolve 80.

Jabra headset med QD-kontakt (Quick Disconnect)


Ett Jabra headset med QD-kontakt är vanligast att välja om man har en fast bordstelefon eller om man är ute efter en hållbar lösning som även fungerar tex efter ett växelbyte. Här finns trådbundna Jabra BIZ 1500, Jabra BIZ 2300 och Jabra BIZ 2400 II där man också behöver välja rätt adaptersladd som passar den telefon man ringer med, vanligast en bordstelefon, men det finns även nedre adaptrar till tex softphone eller mobiltelefoner.